Demagog.sk

Přehled výroků

57

Iné, 19. novembra 2013:

„BSK má k dispozícií 511 kilometrov ciest a vybral 33,4 milióna eur (daň z motorových vozidiel, pozn.)“

Iné, 19. novembra 2013:

„Nepodarilo sa dokončiť Bratislavskú integrovanú dopravu, funguje len jeden úsek. Bolo to spustené v máji tohto kalendárneho roka.“

Iné, 19. novembra 2013:

„Banskobystrický kraj vybral oveľa menej peňazí (daň z motorových vozidiel, pozn.) má skoro dva a pol tisíc kilometrov ciest.“

O 5 minút 12, 10. novembra 2013:

„…z Košíc sme potiahli 14 kilometrov na maďarskú hranicu, na Milhosť…“

Téma dňa, 6. novembra 2013:

„Takýto projekt nebol nikdy reálny (Filliálky, pozn.). Európska komisia s ním nikdy nesúhlasila.“

Téma dňa, 6. novembra 2013:

„Som veľmi rada, že vláda SR do toho ďalšieho viacročného finančného rámca zaradila aj veľké dopravné infraštruktúrne projekty. … Začne sa konečne stavať D4 nultý obchvat a R7.“

Téma dňa, 30. októbra 2013:

„Dnes sa otvára výstavba Svrčinovec – Skalité na D3, za našej vlády sa postavil obchvat na R3 v Trstennej.“

O 5 minút 12, 23. júna 2013:

„Poklesla produkcia o niekoľko percent. Čiže toto sú také rany, ktoré Slovensko dostalo veľmi silné a ak ste nesúhlasili s PPP projektami, mali ste na to legitimitu, mali ste ich zastaviť, ale mali ste mať pripravené náhradné riešenie.“

Dôležitý výrok Na telo, 28. apríla 2013:

„Sľúbili ste 3,8, po šarvátkach ste napísali 4,6. Tých 4,6 bol taký kus papiera, že sme tam museli miliardu dať bokom a miliardu priliať. Na základe opatrení, keby sme neurobili nič, však nám niektorí majstri odporúčali, bol by ten deficit 5,3. Lenže výsledok je 4,3.“

Na telo, 28. apríla 2013:

„Viete veľmi dobre, že navrhujeme deficit na budúci rok 2,6%. Potom 2%, potom 1,3.“

Dôležitý výrok Na telo, 28. apríla 2013:

„A dnešných odhadov rastu by sa zadlžovanie rastom percentuálnom vnímaní lebo dlh rastie stále v absolútnej hodnote, ale v percentách by sa mal zastaviť v roku 2015. Kde by mal jemne líznuť hranicu 57%.“

Dôležitý výrok V politike, 24. februára 2013:

„My keď sme prišli na ministerstvo, sme mali zablokovaný operačný program Doprava. Za 8 mesiacov sa nepodarilo odblokovať odkedy to zablokovala Únia tento operačný program.“

Na telo, 11. novembra 2012:

„Ale príčiny sú podľa mňa oveľa rozsiahlejšie. A ja si myslím a tvrdí to aj 42% firiem a množstvo iných odborníkov, a Slovenská komora stavebných inžinierov ako aj naozaj samotní robotníci, tí subdodávateľské firmy, že tento systém ako to dnes funguje v stavebníctve je chorý. Pretože cena má vplyv na kvalitu.“

V politike, 12. februára 2012:

„My sme zastavili privatizáciu komplet a vôči finančnej skupine Penta sme urobili konkrétne kroky. Hneď sme zobrali im letisko.“

V politike, 23. januára 2012:

„Pokiaľ si dobre pamätám, tak práve to bola vláda Ivety Radičovej, ktorá hneď po príchode zastavila dva dobre pripravené projekty na výstavbu 105 km diaľnic, ide o severný úsek od Žiliny až po Košice s odôvodnením, že to vraj je nejaké drahé a rôzne podobné argumenty, o ktorých určite ešte dnes tu budeme hovoriť.“

V politike, 23. januára 2012:

„Potom sa robí úsek, ktorý sme celý my pripravili, to boli Košice — Milhosť, celé pripravené, zadokumentované, v podstate začali iba stavebné práce, inak sa nikde nerobí.“

V politike, 23. januára 2012:

„Tunel Sitina, nebol postavený za nás, bol postavený za vlády Mikuláša Dzurindu, bolo k nemu obrovské množstvo dodatkov. Keď sme nastúpili do vlády, pýtala Skanska od nás 20 miliónov eur, my sme odmietli preplatiť tieto práce, ktoré podľa nás neboli objednané a bola to suma navyše. Prišiel pán predseda Figeľ, 20 miliónov bez súdneho rozhodnutia okamžite vyplatil Skanskej, kde je ešte prepojenie Skanskej s nejakými ľuďmi z ministerstva dopravy.“

V politike, 23. januára 2012:

„Druhý príklad, cesta medzi Oravou a Kysucami. Opäť cesta bola odovzdaná za nás v roku 2008 alebo 2009 si nepamätám, opäť prišli a pýtali 16 miliónov eur. Bez akéhokoľvek súdneho rozhodnutia ministerstvo dopravy vyplatilo teraz v decembri podpísanú zmluvu na 16 miliónov doplatok, už 9,1 milióna eur doplatili.“

V politike, 23. januára 2012:

„Pri eurofondoch sa nepodarilo, to boli veľké vyhlásenia pani Radičovej aj pána predsedu, že presunú peniaze z jednoho programu do druhého programu, tak sa málo čerpá, že s tým EK vôbec nesúhlasila.“

V politike, 6. novembra 2011:

„R1 bol projekt, ktorý proste toľkokrát preklínate, hovoria o dvojnásobnom predražení, takisto, počul som to pána Dzurindu minulý týždeň.“

V politike, 6. novembra 2011:

„Ja hovorím o R1, že v tej cene, o ktorej sa rozpráva, sú zarátané aj je tam údržba na 30 rokov. Výmena, hovorím o R1, pán minister, čiže hovoríme o tom, že je tam kompletná údržba v rámci 30 rokov, výmena minimálne trikrát podľa technologických procesov celého povrchu, že je tam zimná údržba, odťahovanie áut, že je to komplexná údržba, komplexná starostlivosť o celé cestné dielo.“

V politike, 6. novembra 2011:

„Ten projekt (PR1bina pozn.) bol vyhodnotený mimochodom ako najlepší PPP Projekt v Európe.“

O 5 minút 12, 30. októbra 2011:

„Ak niekomu vadí už aj to, že sa hlásime k odvážnym rozhodnutiam, ktoré sme prijali v pomerne ťažkých rokoch a tieto odvážne rozhodnutia priniesli za 2-3 roky 51 km diaĺníc, tak sa mi to zdá byť naozaj čudné.“

V politike, 23. októbra 2011:

„Osobne si myslím nateraz ja len musím, lebo toto je obohratá platňa s týmito cenami. Jednak sa porovnáva neporovnateľné, porovnávať 30-ročný verejnoprávny alebo PPP projekt, kde máte zakomponované od stavebnej ceny, údržbu, správu a všetky náklady včítane ceny peňazí, ktoré jednoducho splácate 30 rokov, s akútnou cenou prác na trhu, to je tak niečo podľa mňa nefér. (reakcia na Hrušovského výrok: "Pozrite sa, pán predseda, minister Figeľ tento týždeň ide podpisovať 3 veľké kontrakty na výstavbu tých istých diaľničných úsekov, ktoré mali byť začaté ešte za vašej vlády a tieto kontrakty na tie isté úseky budú o 700 miliónov eur lacnejšie.", pozn.)“

O 5 minút 12, 12. júna 2011:

„Môžme takto hovoriť o železničných spoločnostiach. (v súvislosti so zadlžovaním, pozn.) Je to dlžoba všetkých troch spoločností sa blíži k miliarde, a to sú obrovské sumy.“

Michal Havran ml.

Michal Havran ml.

Slovenský syndikát novinárov

„Demagog.sk ukazuje, že politické lži sú pre politikov častokrát jediným spôsobom, ako hovoriť s voličmi. Demagóg ukázal, že politici nás považujú za príliš slabých nato, aby sme počúvali pravdu. Demagóg a jeho čitatelia dokazujú opak. Nechceme milosrdnú lož, chceme poznať pravdu."

Marián Leško

Marián Leško

autor komentárov pre týždenník Trend

„Projekt Demagog.sk som si všimol už v čase, keď ešte nebol ani projektom. Ako každý, aj ja mám rád, keď časť mojej práce za mňa vykoná niekto iný. A páči sa mi, že ju vykoná tak, ako by som ju chcel robiť aj ja sám. Keby ste neboli, chýbali by ste mi."

Gabriel Šipoš

Gabriel Šipoš

Transparency International Slovensko

„Ak chceme, aby v televíznych politických diskusiách nevyhrával najkrajšie oblečený ci najplynulejší rečník, ale najpravdovravejší, treba verejnosti aj novinárom pomôcť s faktickou kontrolou výrokov. Nik to u nás nerobí dôslednejšie ako Demagog.sk."