Demagog.sk

Přehled výroků

64

O 5 minút 12, 7. decembra 2014:

„povedali sme, že 13 (miliónov eur, vlaky zadarmo, pozn.), ale pripúšťame, že to bude viac“

O 5 minút 12, 7. decembra 2014:

„o bude, to vyhodnotíme po polroku, po polroku to môžeme vyhodnotiť, ale odborníci sa vyjadrili, že to bude dvakrát toľko (cena vlakov zadarmo, odhad vlády je 13 miliónov, pozn.). No tak odborníkmi bol taký think tank alebo organizácia vedená Ondrejom Matejom z SDKÚ.“

Dôležitý výrok Iné, 11. novembra 2014:

„V sume eur je to 16 miliónov, ktoré v súčasnosti dáva mesto na MHD, plus ďalšie milióny eur, kvôli tomu, pretože sa predpokladá, že MHD by naozaj pritiahla viacej cestujúcich.“

Iné, 5. novembra 2014:

„My sme napríklad aj do rozpočtu na budúci rok zaradili vybudovanie pruhu pre autobusy na ulici Hospodárskej, o čom sa bude rozhodovať budúci týždeň.“

Iné, 5. novembra 2014:

„Podmienka (pre budovanie Južného obchvatu, pozn.) bola aby sme vybudovali kruhový objazd na Bratislavskej, ten sa momentálne buduje.“

Dôležitý výrok V politike, 29. júna 2014:

„Pán redaktor vôbec ak sa pozrieme na štruktúru železnice osobnej, tak musíme si povedať, že celkové tržby osobnej železnice sú na úrovni okolo 100 miliónov eur a štát už dnes dopláca osobnej železnici 200 miliónov eur, to sú takzvané výkony vo verejnom záujem.“

Iné, 19. novembra 2013:

„BSK má k dispozícií 511 kilometrov ciest a vybral 33,4 milióna eur (daň z motorových vozidiel, pozn.)“

Iné, 19. novembra 2013:

„Nepodarilo sa dokončiť Bratislavskú integrovanú dopravu, funguje len jeden úsek. Bolo to spustené v máji tohto kalendárneho roka.“

Iné, 19. novembra 2013:

„Banskobystrický kraj vybral oveľa menej peňazí (daň z motorových vozidiel, pozn.) má skoro dva a pol tisíc kilometrov ciest.“

Iné, 12. novembra 2013:

„KSK zodpovedá za 1955 km ciest druhej a tretej triedy.“

O 5 minút 12, 10. novembra 2013:

„…z Košíc sme potiahli 14 kilometrov na maďarskú hranicu, na Milhosť…“

Téma dňa, 6. novembra 2013:

„Takýto projekt nebol nikdy reálny (Filliálky, pozn.). Európska komisia s ním nikdy nesúhlasila.“

Téma dňa, 6. novembra 2013:

„Som veľmi rada, že vláda SR do toho ďalšieho viacročného finančného rámca zaradila aj veľké dopravné infraštruktúrne projekty. … Začne sa konečne stavať D4 nultý obchvat a R7.“

Téma dňa, 30. októbra 2013:

„Dnes sa otvára výstavba Svrčinovec – Skalité na D3, za našej vlády sa postavil obchvat na R3 v Trstennej.“

O 5 minút 12, 23. júna 2013:

„Poklesla produkcia o niekoľko percent. Čiže toto sú také rany, ktoré Slovensko dostalo veľmi silné a ak ste nesúhlasili s PPP projektami, mali ste na to legitimitu, mali ste ich zastaviť, ale mali ste mať pripravené náhradné riešenie.“

Dôležitý výrok Na telo, 28. apríla 2013:

„Sľúbili ste 3,8, po šarvátkach ste napísali 4,6. Tých 4,6 bol taký kus papiera, že sme tam museli miliardu dať bokom a miliardu priliať. Na základe opatrení, keby sme neurobili nič, však nám niektorí majstri odporúčali, bol by ten deficit 5,3. Lenže výsledok je 4,3.“

Na telo, 28. apríla 2013:

„Viete veľmi dobre, že navrhujeme deficit na budúci rok 2,6%. Potom 2%, potom 1,3.“

Dôležitý výrok Na telo, 28. apríla 2013:

„A dnešných odhadov rastu by sa zadlžovanie rastom percentuálnom vnímaní lebo dlh rastie stále v absolútnej hodnote, ale v percentách by sa mal zastaviť v roku 2015. Kde by mal jemne líznuť hranicu 57%.“

Dôležitý výrok V politike, 24. februára 2013:

„My keď sme prišli na ministerstvo, sme mali zablokovaný operačný program Doprava. Za 8 mesiacov sa nepodarilo odblokovať odkedy to zablokovala Únia tento operačný program.“

Na telo, 11. novembra 2012:

„Ale príčiny sú podľa mňa oveľa rozsiahlejšie. A ja si myslím a tvrdí to aj 42% firiem a množstvo iných odborníkov, a Slovenská komora stavebných inžinierov ako aj naozaj samotní robotníci, tí subdodávateľské firmy, že tento systém ako to dnes funguje v stavebníctve je chorý. Pretože cena má vplyv na kvalitu.“

V politike, 12. februára 2012:

„My sme zastavili privatizáciu komplet a vôči finančnej skupine Penta sme urobili konkrétne kroky. Hneď sme zobrali im letisko.“

V politike, 23. januára 2012:

„Pokiaľ si dobre pamätám, tak práve to bola vláda Ivety Radičovej, ktorá hneď po príchode zastavila dva dobre pripravené projekty na výstavbu 105 km diaľnic, ide o severný úsek od Žiliny až po Košice s odôvodnením, že to vraj je nejaké drahé a rôzne podobné argumenty, o ktorých určite ešte dnes tu budeme hovoriť.“

V politike, 23. januára 2012:

„Potom sa robí úsek, ktorý sme celý my pripravili, to boli Košice — Milhosť, celé pripravené, zadokumentované, v podstate začali iba stavebné práce, inak sa nikde nerobí.“

V politike, 23. januára 2012:

„Tunel Sitina, nebol postavený za nás, bol postavený za vlády Mikuláša Dzurindu, bolo k nemu obrovské množstvo dodatkov. Keď sme nastúpili do vlády, pýtala Skanska od nás 20 miliónov eur, my sme odmietli preplatiť tieto práce, ktoré podľa nás neboli objednané a bola to suma navyše. Prišiel pán predseda Figeľ, 20 miliónov bez súdneho rozhodnutia okamžite vyplatil Skanskej, kde je ešte prepojenie Skanskej s nejakými ľuďmi z ministerstva dopravy.“

V politike, 23. januára 2012:

„Druhý príklad, cesta medzi Oravou a Kysucami. Opäť cesta bola odovzdaná za nás v roku 2008 alebo 2009 si nepamätám, opäť prišli a pýtali 16 miliónov eur. Bez akéhokoľvek súdneho rozhodnutia ministerstvo dopravy vyplatilo teraz v decembri podpísanú zmluvu na 16 miliónov doplatok, už 9,1 milióna eur doplatili.“

Michal Havran ml.

Michal Havran ml.

Slovenský syndikát novinárov

„Demagog.sk ukazuje, že politické lži sú pre politikov častokrát jediným spôsobom, ako hovoriť s voličmi. Demagóg ukázal, že politici nás považujú za príliš slabých nato, aby sme počúvali pravdu. Demagóg a jeho čitatelia dokazujú opak. Nechceme milosrdnú lož, chceme poznať pravdu."

Marián Leško

Marián Leško

autor komentárov pre týždenník Trend

„Projekt Demagog.sk som si všimol už v čase, keď ešte nebol ani projektom. Ako každý, aj ja mám rád, keď časť mojej práce za mňa vykoná niekto iný. A páči sa mi, že ju vykoná tak, ako by som ju chcel robiť aj ja sám. Keby ste neboli, chýbali by ste mi."

Gabriel Šipoš

Gabriel Šipoš

Transparency International Slovensko

„Ak chceme, aby v televíznych politických diskusiách nevyhrával najkrajšie oblečený ci najplynulejší rečník, ale najpravdovravejší, treba verejnosti aj novinárom pomôcť s faktickou kontrolou výrokov. Nik to u nás nerobí dôslednejšie ako Demagog.sk."